יום חמישי, 1 במאי 2014

ייעול בדיקות הבטחון בשדות התעופה

ייעול בדיקות הבטחון בשדות התעופה, או אם תרצו באמריקה כמו באמריקה, אפשרי וחיוני. ראו כאן  NEW TSA PRE
במקום להעמיד את כולם בתור ארוך משפיל ומעצבן, יצאו האמריקאים, חשבו והגיעו למסקנה שאפשר לייצר רשימה (וולונטארית), מבעוד מועד, של אזרחים שתהיה להם חותמת כשרות בענייני בטחון. מי שנמצא ברשימה יכול לעבור במסלול ירוק. מסלול שאיננו דורש ביקורת בטחונית.

איך עושים זאת? פונים מראש דרך האתר הממשלתי המיועד לכך, ממלאים טופס ומקבלים בדואר חוזר תעודת כשרות שכזאת. התנאי המרכזי והראשוני הוא דרכון אמריקאי.

בדיוק כמו שכל מי שהוא אמריקאי רשמי ולכן יש בידיו דרכון אמריקאי המקנה לו זכות כניסה לארה"ב בתור מיוחד לבעלי דרכון אמריקאי, כך גם מי שבידין אסמכאת כשרות מבחינה בטחונית TSA יכול להמנע מעמידה בתור לבדיקה בטחונית ולעבור במסלול המיוחד.

זה יעיל, זה נכון, זה חוסך השפלה, זה נאור, זה דמוקרטי.

למה אי אפשר לייצר פס שכזה בישראל? בדיוק כמו שיש דלפקי בידוק למי שכבר עשה צ'ק אין באינטרנט? בדיוק כמו שאפשר לעבור את ביקורת הדרכונים ללא תור במסלול המהיר?

לכאורה אפשר. בפועל יש בעיה... האזרחים הישראלים לכאורה שווי זכויות. כל אזרח ישראלי זכאי לשאת דרכון ישראלי. אלא שבפועל, במבחן בדיקות הבטחון בשדה התעופה, קיימים בישראל אזרחים ישראלים נושאי דרכונים ישראליים עליהם חל שיוויון זכויות מדרגה 2.(למה התכוון המשורר: שימוש בלאום הערבי כקריטריון בבדיקות בשדות התעופה ("פרופיילינג")).

ועל כן, חברים, נא זכרו התייצבות נוסעים לטיסות בינלאומיות – 3 שעות לפני מועד המראה מתוכנן (מתוך אתר רשות שדות התעופה)