יום ראשון, 24 בינואר 2016

טייל כמו מקומי

תעשיית התיירות ניזונה על המתח שבין המקומי לזר. האקזוטי מול המוכר. הסקרנות מול הביטחון. הקסום מול השגרה.

מדריכי תיירות ומדריכי טיולים  ניזונים מתוך הצורך כמו גם הפחד לבקר במקומות בלתי נודעים (מפחידים) מחד מול הנגשתם במילים ובכלים מוכרים.

איך להתכונן מראש "לסכנות" של הבלתי נודע. למה לצפות. ואם כבר השקענו ונחתנו במקום הזר, איך לא לפספס את מה שחשוב ומעניין. וכאן עולה השאלה: חשוב ומעניין למי ולאיזה צורך.

דומה שהדואט אינטרנט- תעשיית מיידע התיירות משלימים בימינו מעגל.  בראשית הימים השאיפה הייתה להנגיש את המידע. אחר כך באו השלבים של איך להפיץ את המידע (פורמטים אינטרנטיים- לדוגמא מנועי השוואת מחירים) וככל שהטכנולוגיה התפתחה... אפליקציות וכולי, וכאשר הכל זמין לכולם בעצם מדובר על מידע מאד נכון אבל מאד מפושט, מורחב, כללי. וכך חזרנו לצורך של מידע תיירותי מותאם אישית.

בעיטה במידע הנובע ממדיות כמו tripadvisor.com או lonelyplanet ועוד אלפי אתרי תיירות שכמותם, ובמקום כמיהה להמלצות וטיפים אישיים.

אם זה מצלצל לכם מוכר, אם זה נשמע כמו סוכן הנסיעות ההיסטורי, וכל אותם דיונים עם פרוץ עידן האינטרנט לחיינו על מותו של סוכן הנסיעות שמעבר לפינה Your friendly neighborhood travel agent ...

אכן, מתפתח טרנד חדש של "travel like a local " אלא שהפעם הכיוון הוא חברתי (איך לא...)

הפרדיגמה: לא כ-ו-ל-ם אותו הדבר. מאידך אף אחד לא חד פעמי. כ-ו-ל-נ-ו  משתייכים לאיזו קבוצת זהות (לדוגמא ההיפסטרים בעולם המערבי) שלה תחומי עניין ואהבה זהים. לא מעניין אותי לראות/לחוות את מה שסבתא שלי מתעניינת בו אלא תואמים תאומים בני גילי, מעמדי, תרבותי וכולי. ולכן מדובר בשיווק מפולח, שיווק נישתי: מכירה לשיבוטים.אתה תקנה ממני מידע אם אתה ואני זהים.
הטכניקה: איתור משובטים. אפיון פילוח והתאמה.
הפלטפורמה: האינטרנט שדרכו יווצר הקשר
הבשורה: תתאים לעצמך מקומי (ביעד אליו אתה שואף לתייר) שהוא בן דמותך, קבל ממנו טיפים מותאמים אישית לך ולשכמותך. וכך תהנה מאד מהנסיעה כי לא תפספס (לכאורה) מה שמעניין אותך ולא תבזבז זמן ואנרגיה על מה שלא מתאים לך.

הרעיון, על פניו יפה ונכון. השאלה המתבקשת היא מה הוא המודל הכלכלי שלפיו יכולה לפעול השיטה. כלומר, בהנחה שאפשר להגיע לרמת התאמה גבוהה בין המקומי לבין התייר החופץ באהבותיו של המקומי, האם הוא מוכן גם לשלם בהתאם.

לפרטים נוספים יש להקיש בגוגל "טייל כמו מקומי בתוספת היעד" או travel like a local Lisbon.

טייל כמו מקומי
טייל כמו מקומי
לטייל כמו מקומי
לטייל כמו מקומי