יום שישי, 29 בינואר 2016

בתי מלון והאינטרנט של הדברים

כוכב חדש הגיע לעיר: האינטרנט של הדברים 



וככה ויקיפדיה מסבירה- "האינטרנט של הדברים (באנגלית: Internet of Things, או בקיצור IoT), הוא רשת של חפצים פיזיים, או "דברים", המשובצים באלקטרוניקה, תוכנה וחיישנים המאפשרים תקשורת מתקדמת בין החפצים ויכולות איסוף והחלפת מידע. רשת זו צפויה להוביל לאוטומציה בתחומים רבים. האינטרנט של הדברים כולל בין השאר את תחומי "הבית החכם" ו"העיר החכמה", ויכול להתייחס למגוון רחב של מכשירים.

התקנים כאלה מצויים בשימוש כבר היום,דוגמאות שכבר קיימות בשוק הפרטי כוללות התקנים רבים המתקשרים בינם לבין אחרים, כדי לספק חווית שימוש משותפת (ובתקווה, גם סינרגטית). למשל, הטלפון החכם אל מול תאורת הבית והקומקום החשמלי שיוכלו לפעול מרחוק ובכניסת המשתמש לבית, מכונות כביסה ומייבשי כביסה שמשתמשים בשירותי האינטרנט האלחוטי לניטור והפעלה מרחוק, התקנים לבישים כמו שעונים ונעליים לניטור מדדים בריאותיים ומדדי כושר, ניטור למערכות אבטחה ושליטה מרחוק וניהול אפקטיבי וחכם של מערכות חשמל (כמו דוד חשמלי).

כמו כן, האינטרנט של הדברים כולל טכנולוגיות שמאפשרות למשל: ניטור שתלי לב, שבבים המותקנים על חיות משק לצורכי ניטור ומעקב, כלי רכב המצוידים בחיישנים מובְנים, התקני שטח המסייעים לכבאים בפעילויות חילוץ והצלה ועוד..." ומכאן כמובן עולה ונבחנת השאלה איך יראה העתיד בפרספקטיבה של בתי המלון והאינטרנט של הדברים.

זהו כמובן שם מתוחכם (שלא לומר מתחכם) לאוטומציה מונחית אינטרנט. זהו עוד שלב בדרך אל ההכלאה בן אדם לאינטרנט. וכך (בשלבים הראשוניים) נראים הייתרונות, יש לומר המופלאים, של האינטרנט של הדברים בבית מלון:

הטרמינולוגיה היא האורח המחובר או the connected guest מה שנותן למלון מידע רב על האורח, והמלון יפספס בגדול אם לא ינצל את המידע כדי לצ'פר את האורח, להתאים ולמקסם את האירוח. מעתה אמור "אופטימיזציית אורחים". דוגמא מתבקשת להעדפות אישיות היא אם אורח המלון דובר יפנית כל תהליכי ההרשמה למלון והתקשורת, כולל כל הטקסטים בחדר יתנהלו/יוצגו אוטומטית ביפנית.

משדה התעופה למלון: נניח עולם שבו רכב ללא נהג מגיע לשדה התעופה כדי לאסוף את אורח המלון עם שלט עם שם האורח בהתאם, הגעה למלון, צ'ק אין באמצעות הטלפון החכם, השעון או שתל RFID (טכנולוגית תיוג אלקטרוני), המטען כבר בחדר (הגיע באמצעות מזל"ט).המתקנים, הבידור והסביבה (חדר המלון) מותאמים אישית, מבוססים על ההעדפות של האורחים. החום בחדר, רמת הלחות, עוצמת האור, סוג המשקאות במיני בר, הערוצים בטלויזיה... השמיים הם הגבול.

כבר כיום קיימות בשוק הטכנולוגיה לניהול בתי מלון חברות המכוונות לכך ומציעות מספר מערכות שמאפשרות חיבורים שכאלו באמצעות מספר מכשירים/ניידים/טאבלטים שכבר מחוברים לWiFi עם סיסמה קיימת ושיתופי "זהות" שמאפשרים שיתוף פעולה אופרטיבי ויעיל עבור אורחי המלון ומאפשרים למלונות להציג רמת אירוח גבוהה ביותר.