יום ראשון, 31 בינואר 2016

בדרך ליישום "האינטרנט של הדברים" בתיירות

כפי שהדברים נראים נכון לעכשיו, האינטרנט של דברים ( IOT ) בהקשר של נסיעות ותיירות נסב על תחומי  B2B . האינטרנט של הדברים (אש"ד) המכונה  IoT ותעשיית האירוח (קרי בתי מלון) ככפפה ליד המה. ואכן תעשיית המלונאות נמצאת בחוד החנית של פיתוח ואימוץ האינטרנט של הדברים. כסף הון סיכון רב מוזרם לכיוון המחקר והפיתוח של יישום האינטרנט של הדברים בבתי מלון.


כיום החשיבה היא לכיוון היישומים הפיזיים של האירוח (טמפרטורת החדר, תאורה, תכולת המיני בר, האומנות/צבעים/דקורציה דיגיטלית שמוקרנת על קירות החדר וכולי). שיפור חווית המשתמש.
ברור לכל כי כסף רב מצוי בתחום, אבל עדיין לא נמצא המפתח כיצד לשפר באמצעות האינטרנט של הדברים את הפילוחים והאיפיונים האישיים כדי לגרום לנוסע הפוטנציאלי לבחור (?), ולהגביר הזמנות, כלומר מכירות.

איך האינטרנט של הדברים יכול להגביר מכירות בתחום התיירות

דוגמא לכיוון חשיבה שכזה הוא התנהלות נוסעים בשדות תעופה.
לכאורה השאיפה לספק לנוסעים המגיעים לנמל התעופה  אפשרות קלה, מהירה ובטוחה כדי להגיע ליעדם הבא. ההנחה היא שאנשים לא מגיעים כדי לבלות בשדות תעופה. ההנחה היא ששדות תעופה הם מכשול- הרעיון הוא לעבור אותם במהירות האפשרית. עם זאת, העובדה היא ששדות תעופה רבים תלויים בנוסעים מתמהמהים, ממתינים, מקבלי פנים ומלווים. הם שורפים זמן בקניית מזון, מתנות, משקאות, תכשיטים, גאדג'טים... וכל סיפור הקונספט השיווקי הקרוי דיוטי פריי.

אולם מחקרים זיהו שנוסעים בהמתנה הם מעריצים גדולים (וגם קונים בנמרצות) של פרסום מופנה אישית, ספציפי ממוקד בחנויות של דיוטי פריי. נוסע בהמתנה, למרות שזמן מוגדר וידוע לפניו, נמצא במצב רגשי של לחץ זמן. מסתבר שהפרסום המטורגט משחרר מלחץ: לא צריך להתייסר בהחלטות ובבחירות. מישהו שמאד מכיר אותך פוסק ואומר לך מה לקנות. ובהנחה מיוחדת!

ואת המידע הזה כמובן משיגים ומציגים לנוסע השבוי שהוא הקונה הפוטנציאלי באמצעות טכנולוגיית האש"ד (האינטרנט של הדברים) 

בדרך ליישום "האינטרנט של הדברים" בתיירות
יישום "האינטרנט של הדברים" בתיירות