יום שבת, 6 בפברואר 2016

מדריך ערים און ליין ובחינם- אפליקציה חדשה של לונלי פלאנט

עוד מסדרת ה"לטייל כמו מקומי"- קבלו את מדריכי הטיולים המקומיים האישיים של lonely planet
קבלו את מה שבאמת חשוב ונכון לראות בכל יעד ויעד תיירותי באמצעות האפליקציה החדשה והחינמית של לונלי פלאנט. עיצות וטיפים ממומחים מקומיים בערים התיירותיות המרכזיות.


Meet Guides - Lonely Planet's newest app


יום שישי, 5 בפברואר 2016

אקספדיה לעסקים ולסוכני נסיעות עצמאיים

אקספדיה מציעה תוכנית מעניינת וחינמית: Expedia+ business
מיועדת לנוסעים עסקיים (קרי מי שמרבה בנסיעות), לבעלי עסקים קטנים או לכל מי שמזמין ומנהל נסיעות עבור אחרים (סוכן הנסיעות העצמאי, סוכן נסיעות פרילאנסר)
  • הרשמה חינם
  • קבל קופונים על סך 100$ עבור כל 10 לילות שתזמין לך או לאי מי תחת קוד החברות שלך
  • תוכל לממש את הקופונים עבורך או עבור לקוחותיך
  • שדרוג אוטומטי לExpedia+ silver ותוספת של 10% בונוס בנקודות אקספדיה
  • גישה למערכת ניהול נסיעות אונליין של אקספדיה
  • ועוד
אקספדיה לעסקים ולסוכני נסיעות עצמאיים
אקספדיה לעסקים ולסוכני נסיעות עצמאיים


לפרטים נוספים: www.expedia.com/business

יום חמישי, 4 בפברואר 2016

אל תפתח אפליקציה/אתר תיירות

עכשיו הוא זמן האפליקציות. מזהים צורך ומפתחים אפליקציה מתוך תקוה להצליח. שתי שאלות מרכזיות:
1. באיזה תחום
2. מה משמע להצליח (כסף? יוקרה? לשם שמים? הנאה?)

תיירות, כולל נסיעות, הוא אחד התחומים הכי מפתים בתחום פיתוח אפליקציות

כי אנחנו נוסעים ומזמינים תיירות באינטרנט. כלומר מכירים את המטריה.
כי יש המון מידע והוא זמין. צריך רק להסתובב עם סלסילה וללקט אותו.

אבל(!)  אנחנו מזהים בעיות בהזמנות מוצרי התיירות ובתכנון נסיעות. עדיין אין פתרון חלק ויעיל שמכסה היטב את האפשרות להפיק חבילת טיול שלמה שתכלול את כל מה שאנחנו רוצים שיהיה, במחירים הכי טובים שאפשר, תוך שאנחנו לא מפספסים שום דבר... וזאת למרות שכל המידע, לכאורה, זמין ונמצא ברחבי האינטרנט. צריך רק לשאוב אותו ולחבר את הדברים.

אנחנו בהחלט יודעים את זה. כי עשינו את זה כמה וכמה פעמים באופן ידני. מה שהופך אותנו למומחים... טוב, אולי לא מומחים אבל ממש מדגדג בקצה האצבעות להתיישב אל המדוכה, להיות יצירתיים ולפצח את החידה: אפליקציה/אתר שישלב בתוכו אפשרות לאסוף מידע, שיהיו לו יכולות חיפוש משוכללות, שיוכל לשלב מערכת הזמנות לטיסות/ מלונות, רכב וכדומה בדיוק בהתאמה אישית ובסגנון אישי. מערכת לומדת שתזין עצמנ מהיכרות דיגיטאלית איתך ומהקשרים/רשתות החברתיות שלך. שתדע לעשות מיטוב ומיצוע של זמנים ושהיות במקומות. שתשגר אותך רק למקומות שיעשו לך וואוו. לבארים של היפסטרים ולא לסיור מודרך במגדל אייפל.
טוב, המידע ברשת... צריך רק לאפיין מה אנחנו רוצים, ואיך ללקט אותו, ואז לתפור אותו לכדי מסלול מתוזמן, ואז לבצע הזמנות בהתאם, לאפשר לך הנוסע מערכת התנהלות בתוך הנסיעה ו... לאסוף את הרווחים.

על פניו רעיון מצוין. בפועל, בינתיים, עדיין זו מלכודת דבש.
בהנחה שיש לך טכנולוגיה מדהימה, מעבר לקשיים הטכניים, בהנחה שהמטרה להרוויח עולה שאלת המודל הכלכלי. איך אפשר להרוויח כסף באמצעות משתמשי האפליקציה.
התפיסה הרווחת היא פרסומות וגם עמלת שותפים affiliate fees
שתי האפשרויות הללו יכולות להניב הכנסה משמעותית רק אם האפליקציה העתידית שלך תהיה להיט הסטרי. רק אם יתרחשו מליוני כניסות שיובילו להמוני הזמנות באפליקציה/אתר שלך. וזה עולה ה-מ-ו-ן כסף.
כדי לסבר את האוזן- כמה עולה להיות להיט תיירות היסטרי רק בפרסום של גוגל:






בל נשכח שכדי להיחרט בזכרון צריך להיות שם כל הזמן. תיירות זה עניין עונתי. כי להבדיל ממוצרי צריכה שוטפים, אנשים מתעניינים באפליקציות תיירותיות רק לקראת נסיעה. כי יש המון אפליקציות תיירותיות. כי חדשות לבקרים צצים כוכבים חדשים...

את עמלת השותף affiliate אתה תקבל מ... המתחרה הראשי שלך. זה שיש לו הרבה יותר כח וכסף ממך והוא נלחם בעצם גם בך!

הקושי הטכני: נכון להיום, הבעיה שהמידע אותו האפליקציה תשלוף ואיתה היא תייצר מוצר תיירותי הוא גולמי למדי. אכן המון מידע נמצא באינטרנט, אבל האפשרות לעבד אותו לכדי מוצר ספציפי? עוד רחוק היום. גם גוגל המלכה מתלבטת בשאלות איך לזקק את המידע. להצליב. לעדכן. להתאים רגשית, תרבותית, מגדרית, אישיותית... ובל נשכח שבסך הכל, בתיירות, מדובר בכמיהות ובפנטזיות. כשאתה אומר חופשה רומנטית למה אתה מתכוון?

לאור האמור כאן סביר להניח שעלויות הפיתוח יהיו יקרות וקציר הרווחים יהיה זעום. לכן, למעט אם המטרה שלך לגייס כסף, למשוך משכורת ולפנטז (הכן תוכנית עסקית נוצצת, פיצ'ים מפוצצים, מצגות מסנוורות, עיצובים משגעים וכולי- שזה מאד סביר כי זה תחום הכי הכי הכי סקסי לבציר ממשקיעים, בעיקר אנג'לים בתולים)  מה כן ניתן לעשות? הפתרון לאו דוקא מצוי בטכנולוגיה חדשנית ונוצצת.

להלן כמה הצעות פרקטיות:
  • חפש מוצר/מלאי שאין לאחרים. אם יש לך משהו מיוחד, כלומר שאין לאחרים, גולשים יגיעו. זה יכול להיות משהו טוב יותר או זול יותר או מיוחד יותר. ראה דוגמא להצלחה: Airbnb שהמציאו את הגלגל מחדש בתחום לינות תיירים...זאת כמובן סטייה מהכיוון של פיתוח טכנולוגיה וכניסה לנתיב של משווק תיירות.
  • אפשרות נוספת היא מה שנקרא B2B2C כלומר פיתוח מוצר תיירותי שיהיה עוד רכיב או נדבך במוצר שמיועד לרכישה ע"י גורם שעומד מול קהל המשתמשים ה end user.
  • קיים גם כיוון של SaaS  לפי מודל של מנויים לשרות. לדוגמא תוכנות כמו tripit שגובות דמי מנוי ממשתתפים כבדים (כמו חברות עם נפח נוסעים גדול)




   

יום רביעי, 3 בפברואר 2016

הנדסת תיירות הפוכה- עושים סדר בבלגן

עושים סדר- מפתחים אפליקציה שתשלוף לך את יעד התיירות שאתה ממש משתוקק אליו אבל אתה לא יודע איך לאתר אותו. tripsuit.com - Your digital travel agent
אתה תגיד מה בא לך והאפליקציה תכוון אותך לחופשה המיועדת. מכוון בעיקר לחבילות ערים, הקרויות city break. כרגע הם עדיין בשלב הבטא.

הם יעשו סדר בבלגן. הם יחברו בין הנקודות- אתה רק תציין מה אתה אוהב, מה מעניין אותך...
ככתוב באתר שלהם: For travelers there are dozens of websites offering trips. We want to sort this chaos, connect the dots and provide deep personal results based on users interests, lots of data & machine intelligence.“


כל מי שישב אי פעם בעמדת סוכן הנסיעות וטיפל בלקוחות מכיר את שאלת ה"תפתיעי אותי": לאן כדאי לי לנסוע... את בתור פסיכולוגית של נסיעות... גלי לי לאן אני, בתוך תוכי באמת באמת באמת רוצה לטוס? 
ומכאן שזה רעיון  משובח של הנדסת תיירות הפוכה. אנחנו נשאל אותך מיני שאלות ובעזרת השאלון, מול המצאי הקיים בנתונים שאנחנו מחוברים אליהם, נחבר אותך אל יעד חלומותיך.


ובעצם זהו עוד אתר/יישום הפניות, תוכניות שותפים affiliate בפוזה של מנוע חיפוש מבוסס רגשות וצרכים.
מה שנקרא האינטרנט של הדברים, חצי אוטומטי.
המבחן הוא כמובן בביצוע. עד כמה השאלון שהם מציעים מפלח ומדקדק מול מצאי ההפניות שהם ערוכי לאתר.

מן הבחינה הטכנית מקצועית המבחן הוא:
  1. עומק השאלון- עד כמה באמת יעמיקו ויאפיינו את ה"לאן בא לך לטוס"
  2. יכולות השליפה במתואם לאפיון העולה מהשאלון. בהנתן שהנתונים, כלומר החבילות, אינם יושבים בבסיס הנתונים שלהם, אלא הם מייצרים שאילתת חיפוש מתאימה "הרצה" לכל אחד ואחד מהאתרים/בסיסי הנתונים שמספקים חבילות תיירות שאיתם הם קשורים, כמה דיוק והתאמה הם יכולים לספק. כמה תגיות חיפוש הם יכולים לאפיין.  

אפשר להכנס לאתר שלהם ולהתנסות בחיפוש/התאמה של חופשה בהתאמה אישית
כניסה לאתר הבטא: beta here



יום שלישי, 2 בפברואר 2016

ניהול נסיעה- מסלול והזמנות און ליין. האפליקציה tripcase

tripcase מבית Sabre הוא יישום ואתר, בקיצור מקום שמאפשר לארגן את כל מרכיבי הנסיעה, לנהל ולעקוב
זהו מנהל מסלול חכם וזמין המקושר למספר נותני שרותי התיירות הרב ביותר. ולכן גם המעודכן ביותר.
כולל יישום עם התאמה לשעון חכם
TripCase gives travelers a single place to manage and organize their trips. Connected to powerful technology and travel companies, TripCase is an itinerary management app that delivers the right information at the right time.

יום שני, 1 בפברואר 2016

לנסוע (לחו"ל) עם שעון חכם

עונדי השעונים החכמים smartwatches הנוסעים לחו"ל משתמשים בהם בעיקר למטרות:
  • צ'ק אין (טיסות ובתי מלון)
  • שליפה והצגת כרטיסי עליה למטוס
  • מפות ומסלולים (וויז)
  • הזמנות משרות חדרים במלונות
  • במקום מפתח לדלתות חדרים בבתי מלון
אפליקציית ניהול נסיעות של סייבר TripCase ניתחה יותר מ -30 מליון נסיעות בשנת 2014.ניתוח שהראה שכ 70% מהנוסעים חוו שינוי טיסה תוך 72 שעות מיציאה. ו 69% מתוכם היו שינויים בלוח זמנים או עיכובים 29% היו שינוי מיקום שערים, ו -2% היו ביטולי טיסות . וכך, מי שמתרוצץ בשדות תעופה ויכול במבט מהיר אל פרק כף היד לזהות שהשער gate השתנה או שהטיסה מתעכבת מעריך מאד את האפשרות להיות גם נוסע וגם בעל שעון חכם. מאידך גם מי שסתם לחוץ יכול לוודא בהרף עיין שמועד הטיסה שלו לא השתנה. 

לנסוע (לחו"ל) עם שעון חכם
לטוס עם שעון חכם